Pytanie 1. Czy to pierwsza edycja tej kampanii? Jeśli były realizowane wcześniejsze edycje, prośba o wskazanie terminów, kiedy były realizowane.

Odpowiedź: Jest to pierwsza edycja

Pytanie: 2. Zgodnie z przesłanym zapytaniem oferta powinna obejmować prowadzenie biura prasowego przez 12 miesięcy (obsługa producentów podczas sektorowych spotkań z mediami; dystrybucja komunikatów prasowych, w tym za pośrednictwem PAP oraz portali Onet.pl, Forbes, Newsweek, BusinessInsider; Wp.pl i Money; Interia Biznes, Interia ZdrOnet, MedOnet, Zdrowie.gazeta, StronaZdrowia, UrodaiZdrowie oraz KtoMaLek.pl lub o podobnych zasięgach.
Proszę o określenie, czy chodzi tu jedynie o dystrybucję do mediów gotowych materiałów, czy również ich przygotowanie? Ile takich komunikatów prasowych miesięcznie jest planowanych? Czy w ofercie powinniśmy uwzględnić wykupienie płatnych artykułów w ww. mediach?

Odpowiedź: Biuro prasowe ma kreować komunikację projektu. Ilość komunikatów do przygotowania nie jest określona. Przyjmujemy założenie, że dotyczą one każdego z realizowanych w ramach kampanii zadań i są dostosowane do wskazanych mediów. Przez dystrybucję rozumiemy skuteczną emisję. Zwyczajowo jest ona odpłatna.

Pytanie: 3. Wsparcie działań PRowych w mediach elektronicznych przez okres pięć miesięcy.
Proszę o wyjaśnienie, jakie działania macie Państwo na myśli w tym punkcie? Co oznaczają media elektroniczne (prosimy o podanie przykładu)? Czy Państwo wskażecie miesiące tej aktywności, czy Wykonawca ma to wskazać?

Odpowiedź: W ramach kampanii oczekujemy założenia i prowadzenia fanpage’y na platformach Facebook i Instagram. Oczekujemy, że wybrane treści będą tam wspierane w okresie nie krótszym niż 5 miesięcy.

Pytanie: 4.  Prezentacje ośmiu odmian/grup odmian na comiesięcznych spotkaniach prasowych; prezentacja założeń kampanii i możliwości zaangażowania się w nią – dla sadowników, organizacji, liderów wydarzeń, sieci (fiz., online) zależnie od zapotrzebowania.
Co należy rozumieć jako możliwość zaangażowania się innych podmiotów w spotkanie prasowe? Czy chodzi o możliwość ich wystąpienia podczas takiego spotkania?

Odpowiedź: Rozdzielamy dwie rzeczy. Pierwszą jest aktywny udział projektu w comiesięcznych spotkaniach prasowych. Druga rzecz to działania związane z prezentacją(ami) założeń kampanii i możliwości zaangażowania się w nią. Takie prezentacje należy założyć w zakresie prac nad kampanią.

Pytanie: 5. Czy na etapie realizacji zamówienia to Zamawiający wskazuje ekspertów do współpracy (np. w zakresie odmian jabłek), czy to Wykonawca rekomenduje ekspertów do współpracy?

Odpowiedź: Wykonawca musi uzyskać akceptację Zamawiającego w tym zakresie. Oczekiwana jest ścisła współpraca w tej kwestii.

Pytanie: 6. Czy rodzaj produkowanego kontentu, pomysły oraz poszczególne realizacje w ramach kampanii będą w pełni oparte na koncepcji opracowanej przez Wykonawcę, czy też będą szczegółowe wytyczne od Zamawiającego?

Odpowiedź: Oczekuje się propozycji od Wykonawcy.

Pytanie: 7. Czy Wykonawca może zaproponować prowadzenie dodatkowego kanału social media (poza Facebook i Instagram), czy powinniśmy skupić się tylko na kanałach wskazanych przez Zamawiającego?

Odpowiedź: Wykonawca może zaproponować prowadzenie dodatkowego kanału social media, oprócz Facebook i Instagram

Pytanie: 8. Czy w kosztorysie załączonym do oferty wystarczy podanie budżetu sumarycznego za wszystkie działania opisane w zapytaniu ofertowym, czy każde działanie powinno być rozpisane jako osobna pozycja?

Odpowiedź: Oczekuje się specyfikacji kosztów poszczególnych działań wraz z ceną całkowitą brutto

Pytanie: 9. Czy Zamawiający ma określone KPI (liczbowe), do których powinniśmy dążyć podczas realizacji kampanii?

Odpowiedź: Oczekiwane w projekcie minimalne zasięgi w social mediach to 3 mln. Aktywność wyrażana ilością postów: Facebook – nie mniej niż 15 postów/msc (zdjęcia, linki, filmy itp.), Instagram – nie mniej niż 15 postów/msc (zdjęcia, infografika, stories, rolki, udostępnienia itp.). Biuro prasowe: dystrybucja min. 30 komunikatów prasowych, w tym za pośrednictwem PAP i ww. portali.

Pytanie: 10. W jaki sposób Zamawiający będzie oceniał zapewnienie realizacji zgodnie z harmonogramem (jedno z kryteriów nr 2)?

Odpowiedź: Oczekujemy doświadczenia w realizacji podobnych kampanii zgodnie z uzgodnionym harmonogramem (daty, sekwencje wydarzeń, warunki konieczne do tego by rozpoczynać kolejne etapy). Ocenić chcemy także znajomości branży i świadomości wpływu np. czynników pogodowych, na przebieg sezonu.